Lekuppgift nr 17

Ny Bosselek kom igår och jag kunde inte låta bli att springa runt och fota, nu fick vi i uppgift att fota tvillingar, trillingar, fyrlingar, femlingar och sexlingar. Inte nödvändigtvis människor för temat fick vi hitta på själv. Visste inte alls vad jag skulle hitta på när jag åkte in mot stan på men helt plötsligt skådar mitt vänstra öga en rad med släpvagnar och jakten var igång. Mitt tema blev  TILLFÄLLIG FÖRVARING

Tvillingar Två cykelkorgar (på samma cykel)

2Trillingarna  tre blå varukorgar på en kundvagn för barn

3Fyrlingarna  Fyra sopkärl i ett sommarstugeområde

4

Femlingarna Fem släpvagnar på rad

5Sexlingar Sex bruna postlådor på rad

6Sen skulle vi berätta när vi tagit fel på person. Usch jag skäms än idag även om det gått några år sen detta hände.

Jag hade kommit överens med min äldre son att träffas hemma hos honom, men innan jag åkte dit tänkte jag att jag skulle springa in i butiken och köpa lite gott till fikat. Just innan jag gick in såg jag sonen komma cyklande och ropade till honom, åk hem och sätt på kaffet, jag kommer, ska bara handla lite först. Killen på cykeln såg ut som ett frågetecken men tack och lov cyklade han vidare, för det var inte min son utan hans dubbelgångare som just hade börjat i konstskola i vår stad. Fick senare höra att det var många som hade misstagit sig. Oj nu får jag skämmas igen när M:s syskon läser detta.

Det var uppgiften för denna gång.

Vi hörs snart igen, har redan de två följande inlägg i huvudet.

 

 

Detta inlägg publicerades i Bosselek, personligt. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Lekuppgift nr 17

  1. Jag gillade ditt tema. Där tänkte du till bra. 🙂 På tal om tänka. Tänk om han gjorde det? Satte på kaffet och sedan kom ingen på besök. På en lektion i skolan gjorde han alla gånger en målning om hela scenariot. 🙂
    Helgkram Bosse
    Ps. Vad är det för inlägg du har i huvudet? Akta så de inte ramlar ur.

    • lenarwik skriver:

      Tack man måste ju anstränga sig lite ibland 🙂 Det har jag aldrig tänkt på, nä jag vet att han inte gjorde det. I inlägget översatte jag orden jag sa, såhär sa jag: laga de heim å kook kaffi, ja kåmber straks. Det ena inlägget blir nog inte av för jag råkade radera ett foto igår när jag lekte med ett bildprogram.
      Väntar redan med spänning på nästa lekuppgift.
      Valborgsmässoaftonskram

  2. Pingback: De tog mig för en annan | Bosse Lidén

  3. Znogge skriver:

    Vilket klurigt och lite annorlunda tema! Kul 😀 Hoppas kaffet smakade bra när det väl blev dags 😉

    • lenarwik skriver:

      Tack, ibland samarbetar de två hjärnceller jag har kvar. Ditt inlägg gick inte av för hackor heller. Jag tycker om att leka med Bosse, hans uppgifter får min värkande stela kropp att röra på sig mer än vanligt. Det är så lätt att bara stanna inne när det gör ont överallt.
      Jo kaffet smakade bra hos sonen som alltid, berättade inte vad jag gjort men jag träffade dubbelgångaren på den lokala puben och det var då jag fick höra att fler hade misstagit sig.
      Önskar dig en trevlig helg.

  4. Jessica skriver:

    Roliga tävlingar han har, den där Bosse! Fnissade gott åt förväxlingen, men så värst pinsamt var det väl ändå inte?

    • lenarwik skriver:

      Men att inte se skillnad på sin egen son och dubbelgångaren.
      Jo han är klurig den där Bosse lekfarbror hoppas att han hittar på något roligt som vi kan lösa tillsammans när jag är i Lerum i slutet av maj.

  5. Maria skriver:

    Det är märkligt som han lockar fram leksinnet Bosse. Som du skriver man kan ju inte låta bli. Det var ett påhittigt tema du hittat på. Kul. Allt gott!

    • lenarwik skriver:

      Tack för att du tittade in hos mig. Bosse är en klurig en,undrar varifrån han får alla sina idéer. Ser alltid fram emot vad han skall hitta på, har försökt gissa vad nästa uppgift skall bli men har aldrig ens varit nära. Ha en bra dag.

Lämna en kommentar